SUBHANALLAH..AJAIB!!! | GC Tea Penawar Kencing Manis

HOTLINE 017-5710071

SUBHANALLAH..AJAIB!!!

13 January 2010,1:23 PM

Aslkm.Beberapa minggu sebelum ini saya ada menghadiri BP di KL, dan satu testimoni hebat yang saya tak update pada blog saya kerana masa amat cemburu pada saya. Berikut adalah testimoni dan kisah pengorbanan seorang isteri terhadap suaminya...

Encik Idris dan isterinya Puan Suria yang berasal dari Tg Karang. Setahun yang lepas Encik Idris disahkan mengidap penyakit darah tinggi, kencing manis, gout, buasir dan yang paling teruk ialah penyakit TB. Setiap hari Encik Idris terpaksa menelan lebih kurang 14 biji pil bagi membantu mengurangkan sakit. Keadaan ini menyebabkan beliau sering terlantar sakit, hinggakan terpaksa memakai lampin pakai buang. Malah berat badan beliau dari 115kg telah turun ke 50kg sahaja. Isteri beliau lah yang menguruskan segala-galanya. Duit perubatan sebulan sahaja hampir RM2000 sedangkan hanya isterinya sahaja yang bekerja. Mana nak tanggung 4 orang anak lagi. Memang berat penderitaan keluarga ini.Namun segala-nya mula berubah 7 minggu yang lalu apabila ditemukan dengan Alpha Lipid. Perubahan mendadak selepas 3 hari ialah kaki Encik Idris tidak lagi bengkak setelah beliau cuba makan udang dan sambal ikan bilis. Dalam masa seminggu banyak perubahan mendadak dan yang paling membuatkan beliau bersyukur ialah doktor telah mengesahkan beliau telah bebas dari penyakit TB, alhamdulillah.

Isteri beliau juga tanpa malu bercerita bahawa luka buasir suaminya telah kering seolah2 tak pernah kena penyakit ini. Berat badan beliau dari 50kg telah naik ke 66kg.Tanpa ragu-ragu Puan Suria nak beli 3 tin, tapi menyedari ini peluang untuk mengumpul semula pendapatan, beliau sanggup menggadai barang-barang kemasnya untuk terus membeli 30 tin.

Bagi beliau, apa guna ada barang kemas tapi hidup susah.Hari pertama beliau telah mampu menjual 15tin dan 4 hari kemudian baki 15 tin telah habis dijual. Sehingga malam tadi sebanyak 62 tin telah beliau jual sendiri.

Ramai yang membeli adalah terdiri dari rakan-rakan yang tahu keadaan Encik Idris sebelum ini. Tapi bila melihat sendiri Encik Idris telah pulih sepenuhnya, mereka pun tanpa ragu-ragu terus mencuba Alpha Lipid ini.Begitulah pengorbanan seorang isteri. Kita lelaki tak tahu la sanggup ke tak jaga isteri kita kalau sakit macam tu. Mula-mula Allah uji dengan sakit, kemudian di uji lagi dengan masalah kewangan.

Namun berkat kesabaran suami isteri ini, sakit itu telah pulih dan mereka mula menikmati rezeki yang diberi. Syabas Puan Suria dan Encik Idris. Semoga akan terus berjaya dalam bisnes ini.Saya kongsikan ini supaya anda boleh tahu bahawa andainya anda merasakan diri anda susah, tapi ketahuilah di luar sana ada orang yang lebih susah. Tapi mereka bersabar dan bangkit dari kesusahan itu. Semangat beginilah yang patut kita contohi.Tunggu apa lagi....Mulakan langkah anda hari ini.

nazri rubaee
012-5712470

Dipetik dari blog Mat Shah

ShareThis

Related Posts with Thumbnails

GC Tea Penawar Kencing Manis Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign