JAUHI PERKARA NEGATIF, JAUHI ORANG NEGATIF | GC Tea Penawar Kencing Manis

HOTLINE 017-5710071

JAUHI PERKARA NEGATIF, JAUHI ORANG NEGATIF

15 October 2010,11:41 AM

Apa yg kita dengar, lihat dan fikir akan mempengaruhi diri kita.
Apabila terlibat dlm perniagaan ini kita sering berjumpa dengan orang yang berkata macam-macam perkara negatif tentang industri MLM atau tentang bisnes anda.
Saya punya sikap satu je: Biarlah depa nak kata apa, asalkan dia tak boleh tukar fikiran saya yg dah bulat dan nekad dan percaya akan bisnis ini.

Selalunya apabila saya berjumpa dgn prospek atau orang yg negatif, saya akan biarkan mereka, saya tak perlu orang2 yg negatif join dalam organisasi saya.

Kadang-kadang ada juga downline kita yang dah bertukar jadi negatif apabila bertemu kesusahan. Mulalah dia kata susah la buat bisnes ni, tak boleh jual la produk, takde orang la nak join.

Sifu NIK HAFIZ sering kali berkata Jauhi perkara negatif sebab perkara negatif akan berada dalam diri anda sekiranya anda layan perkara tersebut dan ia akan berada dlm diri anda selama 3 hari dan 3hari sudah cukup melemahkan jiwa dan semangat anda.

Saranan saya jika ada orang yg berfikiran negatif, jauhi mereka, tak kiralah orang tu orang luar yg belum join atau yg dah join dalam organisasi anda.

Selamat maju jaya.

Selalulah berfikiran Positif dan Selalu lah berkawan dgn Orang Positif.

Sekian

Dipetik dari blog Wan Hamidi

nazri
consultant nz new image sdn bhd
012-5712470

2 comments:

  1. salam singgah, kekadang elok juga berkawan dengan org negatif bukan ikut, tapi memahirkan diri untuk mempelajari bagaimana lebih positif... sekadar pendapat ...

    ReplyDelete
  2. salam tuan.terima kasih kerana memberi komen di blog saya.

    ReplyDelete

ShareThis

Related Posts with Thumbnails

GC Tea Penawar Kencing Manis Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign