GC Tea Penawar Kencing Manis: June 2014


HOTLINE 017-5710071

Cara mengatasi muntah dan loya semasa hamil

26 June 2014,4:51 PM


Untuk kebanyakan wanita, salah satu daripada petanda kehamilan adalah berasa kurang selesa di bahagian perut disusuli dengan muntah dan loya di waktu pagi. Jangan bimbang! Berikut adalah beberapa cara mengatasi muntah dan loya semasa hamil.

Muntah dan loya di waktu pagi berpunca daripada turunnya kadar gula dalam darah dan ketidakseimbangan hormon kehamilan, dan tidak ada penawar muktamad untuknya setakat ini. Berikut adalah beberapa langkah yang anda boleh cuba untuk mengurangkan muntah dan loya: 

Cara banyakkan susu badan

,4:42 PM

Beberapa tahun kebelakangan ini semakin ramai ibu-ibu yang menyedari akan kepentingan menyusukan bayi mereka dengan susu ibu.  Perkara ini adalah satu perkembangan yang amat positif kerana kebaikan susu ibu itu sendiri.  Titisan susu ibu yang kaya dengan pelbagai khasiat dan nutrien akan dapat diserap ke dalam tubuh bayi yang amat diperlukan untuk tumbesaran mereka.

Akan tetapi terdapat juga ibu-ibu muda yang sering merungut dan mengatakan “Saya tiada susu”, “Susu badan kering”, “Susu ibu kurang, tak cukup.. kena tambah susu formula”.  Adalah amat disarankan bakal ibu atau ibu-ibu muda untuk menambah ilmu penyusuan susu ibu supaya lebih berkeyakinan dalam menangani cabaran psikologi atau persepsi negatif dari orang sekeliling atau si ibu sendiri.

Terdapat pelbagai petua dan cara menambah susu ibu yang boleh diamalkan.  Di sini saya kongsikan cara banyakkan susu badan

Cara minum Shape Up bulan puasa

20 June 2014,6:27 PM

Kejap je masa berlalu kan. Tinggal beberapa hari lagi je kita nak berpuasa Ramadan. Pastu raya pulak. Ni lah masanya untuk membersihkan jiwa dan dalam masa yang sama dapat membersihkan sistem badan. 

Masa puasa ni juga masa untuk kurus dan cantik. Kalau dah kurus boleh la pakai baju yang cantik-cantik dan bergaya sakan. Keyakinan diri pun meningkat dan suami atau isteri uolls pun mesti suka sangat. Tidak la alami situasi yang tak menyenangkan di hari lebaran. Sanggup ke kita dengar pertanyaan macam ni dari kawan atau saudara-mara:


  1. Makin berisi kau sekarang kan Tipah
  2. Kau mengandung ke Timah?
  3. Ni wife baru kau ke Ali?


Kalau tak nak alami situasi macam ni jom kita pakat-pakat kurus sekarang. InsyaAllah dengan Alpha Lipid Shape Up dapat bantu kita kurus dengan mudah dan rileks tanpa tekanan. Alpha Lipid Shape Up ni ialah meal replacement so ia dapat mengenyangkan kita. Jom saya tunjukkan cara minum Shape Up masa puasa.

ShareThis

Related Posts with Thumbnails

GC Tea Penawar Kencing Manis Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign