Kenapa tak boleh makan nasi semasa diet | GC Tea Penawar Kencing Manis

HOTLINE 017-5710071

Kenapa tak boleh makan nasi semasa diet

27 October 2013,1:19 PM

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Untuk entri kali ini saya akan mengupas persoalan yang diajukan oleh kebanyakan orang iaitu "kenapa tak boleh makan nasi semasa diet". Orang selalu tanya soalan ni, karbohidrat tu kan penting untuk tenaga kalau tak makan karbohidrat macam mana nak ada tenaga.

Memang betul karbohidrat diperlukan oleh badan kita untuk menghasilkan tenaga tapi kalau ia tak digunakan sebagai tenaga, ia akan terkumpul lalu menjadi tepu dan akhirnya menjadi lemak. Ini berlaku kerana tabiat pemakanan rakyat malaysia yang suka makan banyak karbohidrat tapi malas nak bersenam. Setuju tak?

Apabila kita mengurangkan pengambilan karbohidrat, badan kita akan mula membakar lemak sebagai tenaga. Apa yang berlaku ialah berat badan akan berkurang tetapi kulit akan menggeleber kerana lemak telah hilang. Apa yang perlu anda lakukan ialah memakan protein untuk firmkan kulit anda kerana protein mambantu badan membina otot.  

Dengan pengambilan suplement seperti Alpha Lipid SD2 anda akan dapat menurunkan berat badan lebih banyak dan lebih cepat. Ia dapat membantu menurunkan berat badan sekitar 2kg-5kg hanya dalam masa seminggu sahaja. Bestkan kalau dapat menurunkan berat badan banyak camni. Umpama anda telah melepaskan beban 5kg beras yang anda telah bawa selama ini. 

Ramai yang masih tidak percaya dengan keberkesanan sesetengah produk pengurusan berat badan yang ada di pasaran kerana percaya dengan kata-kata orang yang hanya tahu kritik sahaja walaupun mereka sendiri belum pernah mencubanya. Pada pandangan saya, kalau kita nak dapatkan sesuatu hasil yang kita impikan, amatlah perlu untuk kita mencubanya. Kalau mencuba, kebarangkalian untuk berjaya adalah 50-50 tapi kalau tak mencuba langsung, kebarangkaliannya terus menurun ke 0. Percayalah setiap kejayaan bermula dengan langkah pertama iaitu "mencuba untuk melakukannya". Usah percaya sangat dengan kata-kata orang di sekeliling anda kerana yang boleh mengubah diri anda hanyalah anda sendiri.


Ramai di luar sana yang mempunyai berat badan berlebihan. Ini menyebabkan mereka dihinggapi pelbagai jenis penyakit yang mengerikan, susah untuk bergerak, susah untuk mendapatkan jodoh, susah untuk mendapat pekerjaan, kurang keyakinan diri. Salah seorangnya kemungkinan diri anda. Adakah anda sanggup untuk mengharungi keadaan sebegini sepanjang perjalanan hidup anda?

Kalau tak sanggup lagi, ubah hidup anda SEKARANG. Hubungi kami, kami bersedia membantu anda.

Fajar 017-5710071
Nazri 012-5712470
Weight Management Consultant



ShareThis

Related Posts with Thumbnails

GC Tea Penawar Kencing Manis Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign