Jenis-jenis kegemukan | GC Tea Penawar Kencing Manis

HOTLINE 017-5710071

Jenis-jenis kegemukan

07 December 2016,1:57 PM

Jenis-jenis kegemukan

Semua orang takut gemuk tapi tahu tak kegemukan ni ada 3 jenis tau.


Gemuk Air

📌 Badan menggelebeh dan lembik disebabkan oleh kandungan air yang tidak diperlukan berlebihan di dalam badan.
📌 Badan akan terasa cepat letih dan mengah apabila melakukan aktiviti harian.


Gemuk Angin 

 📌 Perut terasa sebu adakalanya sukar untuk membuang angin keluar. 
📌 Mudah mendapat sakit kepala.


Gemuk Daging 

📌 Badan berasa berat dan pejal. 
📌 Mudah penat apabila melakukan tugas harlan.
📌 Proses penurunan agak lambat berbanding mereka yang gemuk air atau angin kerana lemak    di dalam badan menjadi tepu dan bergumpal bersama daging.
📌 Proses penurunan melalui perpeluhan dan mengikut pantang yang disarankan


Cuba picit bahagian lengan tangan, kalau rasa lembik-lembik, menggeleber tu maknanya gemuk air atau angin la tu. Klau gemuk daging, bila kita picit lengan tu akan terasa pejal dan padat. Gemuk air atau gemuk angin mudah nak turun berat tapi kalau gemuk daging ni dia agak liat sikit sebab lemak dah tepu.
.

So, rasa-rasanya uolls gemuk yang mana satu ye? Dah check ke? Hihihi.

Tak kisah la kita jenis gemuk yang macam mana, nak turun berat ni pun kene betul caranya. Salah satunya ialah jaga pemakanan kita, terutamanya dari segi pengambilan karbo dan gulaRamai yang tak sedar, 2 faktor ini adalah penyumbang terbesar dalam penambahan berat badan sekiranya diambil secara berlebihan. Senaman juga perlu dilakukan dan sebaik-baniknya secara konsisten.



Ramai yang risau coz tak dapat nak kawal pemakanan dengan betul dan konsisten. Makanan sedap memang susah nak tolak. Jangan risau, kini ada penyelesaiannya. Anda boleh kawal kandungan gula dalam badan dan meningkatkan metabolisma. Bila metabolisme meningkat senang la sikit nak kurus kan.


Untuk pertanyaan lanjut tentang pembelian produk, cara jadi pengedar atau cabutan bertuah boleh hubungi saya ye. 


Nas 
Power Rich Group
017-5710071
010-2364166

ShareThis

Related Posts with Thumbnails

GC Tea Penawar Kencing Manis Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign