Senarai terkini orang terkaya di Malaysia 2011 | GC Tea Penawar Kencing Manis

HOTLINE 017-5710071

Senarai terkini orang terkaya di Malaysia 2011

17 February 2011,11:21 AM

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Lepas tengok berita TV3 malam tadi tergerak pulak nak buat entri orang terkaya malaysia coz mesti ramai yang nak cari maklumat ni. so boleh la saya kongsikan bersama.

1. Robert Kuok – RM50.04 bilion
2. T. Ananda Krishnan – RM45.78 bilion.
3. Tan Sri Teh Hong Piow – RM12.77 bilion
4. Tan Sri Lee Shin Cheng – RM12.74 bilion
5. Tan Sri Lim Kok Thay – RM10.89 bilion.
6. Tan Sri Quek Leng Chan – RM10.75 bilion
7. Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary – RM8.84 bilion.
8. Puan Sri Lee Kim Hua – RM7.43 bilion
9. Tan Sri Tiong Hiew King – RM4.77 bilion.
10. Ong Bee Seng – RM3.98 bilion
11. Tan Sri Azman Hashim – RM3.93 bilion.
12. Tan Sri Vincent Tan – RM2.43 bilion.
13. Datuk Lee Yeow Chor -
14. Lee Yeow Seng
15. Datuk Seri Lee Oi Hian
16. Datuk Lee Hau Hian
17. Tan Sri Yeoh Tiong Lay
18. Tan Sri Lau Cho Kun
19. Datuk Mokhzani Mahathir – RM1.6 bilion
20. Tan Sri Jeffrey Cheah

Nampaknya dalam 20 senarai individu yang terkaya diatas, tersenarai hanya 3 anak melayu kita iaitu di tangga yang ke 7,  Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary – RM8.84 bilion dari Yayasan Albukhary Foundation yang menerajui Kumpulan DRB-Hicom, tangga ke 11 iaitu Tan Sri Azman Hashim – RM3.93 bilion dari Kumpulan Arab-Malaysian dan seterusnya di tangga ke 19 iaitu anak kepada mantan perdana menteri, Datuk Mokhzani Mahathir 1.6 bilion dari Kenchana Petroleum.


Dalam ramai-ramai ni Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary adalah idola saya. Teringin juga nak jumpa dengan beliau. Boleh la saya minta tip-tip untuk berjaya seperti beliau. InsyaAllah saya akan berusaha untuk bertemu beliau suatu hari nanti kerana itu impian saya.

nazri
consultant nz new image sdn bhd
012-5712470

2 comments:

  1. bila agaknya nak sederet dengan deme nie?? aiyo.. kena usaha lebih nih... robert kuok.. sukar di tandingi... dia ada banyak beli kilang gula kat negara2 lain.. yang kat mesia.. katanya dah jual2 kat felda...

    ReplyDelete
  2. aku pun ada dengar dia jual kat felda. kene usaha lebih dan yang penting kene cari ilmu untuk jadi cam dorang, tak bleh main redah je. aku kalau dapat jadi kaya cket pun jadi lah.huhuhu

    ReplyDelete

ShareThis

Related Posts with Thumbnails

GC Tea Penawar Kencing Manis Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign