Kelebihan Multilevel Marketing | GC Tea Penawar Kencing Manis

HOTLINE 017-5710071

Kelebihan Multilevel Marketing

28 May 2015,3:22 PM


Kelebihan Multilevel Marketing


Multilevel Marketing ialah satu cabang pemasaran dan ianya cuma kaedah untuk memasarkan produk dengan lebih luas dan lebih pantas. Bayangkan uolls berniaga berseorangan dan uolls berniaga berjemaah. mana yang lebih bagus? Sudah tentu secara berjemaah kan? 

Ramai yang salah faham tentang Multilevel Marketing. Mendengar namanya je pun orang dah takut umpama nampak hantu. Orang lebih takut MLM dari takut hantu. Hal ini berlaku kerana penipuan atau manipulasi yang dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab dengan menggunakan kaedah ini. Seterusnya menyebabkan bidang ini terpalit dengan prasangka negatif orang ramai. Tidak semua syarikat MLM yang menipu dan tidak bagus. Contoh syarikat yang boleh dipercayai ialah NZ New Image, Shaklee, Elken, Rashwealth Group dan banyak lagi. Syarikat-syarikat seperti ini tertakluk dengan Akta Jualan Langsung. So jika uolls nak pastikan syarikat yang uolls ingin sertai boleh rujuk dengan (KPDNKK).



Multilevel Marketing ibarat ladang kelapa sawit.

Membina jaringan perniagaan MLM adalah diibaratkan seperti anda membina seribu ekar ladang kelapa sawit. Cuba anda bayangkan yang anda sekarang sedang mempunyai seribu ekar ladang kelapa sawit yang sudah siap untuk dituai.


Hasilnya adalah diantara 3 ke 5 tan untuk setiap 10 ekar, katalah kita ambil purata 4 tan untuk setiap 10 ekar. Ini bermakna anda mempunyai 400 tan sekali tuai. Harga setan adalah antara RM200 ke RM800. Katalah kita ambil purata RM400 setan kemudian darabkan 400 tan. Ini bermakna anda mempunyai pendapatan kasar RM160,000 untuk sekali tuai. Katalah purata tuaian untuk sebulan adalah sebanyak 2 kali membawakan kepada pendapatan kasar adalah sebanyak RM320,000.00 sebulan.. Huh.. Banyak ke sikit..!!? Empat bulan dah melebihi RM1 juta. Itulah hakikatnya.



Tapi bagaimanakan untuk memilki ladang seluas ini..? Sudah pasti ianya mengambil masa untuk diusahakan iaitu antara 3 ke 5 tahun. Modal juga diperlukan untuk mengupah atau menggaji pekerja, beli anak benih, menyediakan tapak ladang serta peralatan membaja dan sebagainya. Jika saya mempunyai cukup wang bermakna saya boleh memiliki ladang kelapa sawit ini..? Ya.. Sudah pasti, tetapi jika anda ingin memulakannya sekarang bermakna lima tahun lagi baru anda boleh menikmati hasilnya.!! Tapi kalau anda bermula 5 tahun lagi, bermakna 10 tahun lagi baru anda boleh menikmati hasilnya...?

Jadi bilakah masa yang sesuai untuk memulakannnya? Masa yang sesuai untuk memulakannya adalah lima tahun yang lepas!!! Atau SEKARANG, juga adalah masa yang sesuai.

Begitu juga dengan perniagaan MLM. Masa yang sesuai untuk melakukannya adalah lima tahun lepas. Sekarang anda sepatutnya menikmati hasilnya setiap bulan. Jika anda terlepas masa yang lalu, SEKARANG adalah masa yang sesuai. Sedikit perbezaan dengan ladang kelapa sawit ialah anda tidak perlu modal yang besar dan anda tidak perlu melakukannya secara sepenuh masa. Jika anda sedang bekerja makan gaji, anda boleh meneruskan pekerjaan anda dan melakukan perniagaan MLM secara part time dahulu.

Kawan saya yang tiada pengalaman langsung dalam perniagaan MLM, membina jaringan perniagaan MLM dua tahun setengah yang lalu, kini mendapat hasil antara RM20 ribu ke RM25 ribu sebulan. Sentiasa menunjukkan peningkatan setiap bulan.

Saya tidak faham kenapa ramai orang tidak boleh memahami yang perniagaan MLM ini sangat mudah dan ianya boleh dijalankan secara santai atau part time sahaja. Kita perlu meneruskannya secara ISTIQOMAH sambil anda menjalankan kehidupan seharian anda. Sekarang sudah berapa lama anda bekerja makan gaji? Ada yang baru bermula, ada yang sudah 5 tahun, 10 tahun , 15 tahun, bahkan ada yang sudah 20 tahun. Berapa harta yang sudah anda kumpul? Anda akan bersara sedikit masa lagi, agaknya berapakah pendapatan anda setelah bersara nanti?

Alangkah bagusnya jika anda mengusahakan ladang MLM yang sudah pasti akan memberi hasil yang lumayan kepada anda disaat anda bersara nanti. Sepanjang 5 ke 20 tahun anda bekerja, anda sebenarnya seolah-olah sudah berjaya menyiapkan ladang kelapa sawit melebihi 1000 ekar. Pastikan anda menyertai syarikat MLM yang betul, tulin dan murni. BUKAN syarikat MLM "Money Games" yang bertopengkan MLM.

Artikel ini adalah rujukan dari blog http://mlmSifOO.blogspot.com dan telah diolah oleh admin mengikut kesesuaian.


Nas Health & Wellness
Founder
Power Rich Group
010-2364166 atau 017-5710071

ShareThis

Related Posts with Thumbnails

GC Tea Penawar Kencing Manis Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign